Biudžetinė įstaiga, Mindaugo g. 8, LT- 03107 Vilnius, Tel. (8 5) 265 1137
El.p. lvat@archyvai.lt,faks. (8 5) 265 2314, kodas Juridinių asmenų registre 188697087
Darbo laikas: I–IV 8.00–17.00, V 8.00–15.45, pietų pertrauka 12.00–12.45.
Papildomai asmenų prašymai priimami pirmadieniais ir antradieniais iki 18 val.

INFORMACINĖS SISTEMOS

ELEKTRONINIO ARCHYVO INFORMACINĖ SISTEMA (EAIS)

 Pagalba

Darbuotojams      Vartotojams

INTEGRALI ADMINISTRACINIŲ PASLAUGŲ SISTEMA (I@PS)

Pagalba

Prisijungti 

 

ASMENŲ APTARNAVIMAS

Asmenys aptarnaujami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka.

Informaciją teikia ir prašymus priima vyriausioji specialistė Daina Čenytė, tel. (8 5) 265 2255, el. p. daina.cenyte@archyvai.lt

 

 Pagalba

VIRTUALIOS PARODOS

Čia galite peržiūrėti visų virtualių parodų ekspozicijas.

NAUJAUSIOS IKI 2017m. IKI 2012m.

 

NAUJIENLAIŠKIS

Įveskite pašto adresą ir gaukite naujienas pirmieji
RSS naujienos
 

 

Mūsų paskyros socialiniuose tinkluose

  


Valstybės archyvai jau dirba įprasta tvarka.

Lankantis valstybės archyvuose privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias kaukes, respiratorius ar kitas veido apsaugos priemones, laikytis kitų asmens higienos reikalavimų.

 

Naujienos

Lapkričio 14–16 d. Zagrebe (Kroatija) vyko DLM forumas

2012-11-19

Šių metų lapkričio 14–16 d. Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos Dokumentų ir archyvų valdymo skyriaus vedėja Daiva Lukšaitė ir Informacijos ir dokumentų naudojimo skyriaus vyriausioji specialistė Irma Dagė dalyvavo DLM forumo (DLM – angl. Documents LifeCycle Management) narių susitikime ir konferencijoje.

DLM forumo narių susitikimai paprastai vyksta kas pusmetį ES Tarybai pirmininkaujančioje šalyje. Šių metų antrąjį pusmetį DLM forumo narių  susitikimas ir konferencija vyko ne Kipre, o Zagrebe (Kroatija).

Pirmąją susitikimo dieną buvo perskaityti pranešimai apie informacijos valdymą ir DLM forumo veiklą, Moreq2010 plėtrą. Erik Ketelaar aptarė informacijos valdymo ir DLM forumo veiklos santykį, akcentuodamas, kad informacijos valdymas apima turinio valdymą, dokumentų valdymą (angl. document management) (įskaitant skenavimą ir vaizdo gavimą), dokumentų valdymą (angl. records management) (toks valdymas apima elektroninių dokumentų valdymo sistemas ir fizinį dokumentų valdymą), skaitmeninių rinkinių (angl. digital asset) valdymą, elektroninio pašto žinučių valdymą ir saugojimą, archyvų valdymą, veiklos procesų ir rizikos valdymą, informacijos saugą ir kitus su informacijos valdymu susijusius aspektus. Tokie aspektai – DLM forumo veiklos sritys. Pranešėjas aptarė esminius informacijos valdymo principus ir susiejo juos su Europos archyvų grupės parengtu pranešimu (COM (2012) 513 final).     

DLM forumo narių (pvz., Estijos, Danijos) atstovai pristatė iniciatyvas teikiant paraiškas ES finansavimui gauti (iniciatyvos susiję su galimų duomenų bazių saugojimo reikalavimų (formatų) sukūrimu, dokumentų valdymo sistemų sąveikumu (taikant Moreg2010), skaitmeniniu saugojimu (t. y. kaip integruoti skaitmeninį saugojimą jau turimose informacinėse sistemose, taip pat spręsti metaduomenų, duomenų migravimo klausimus, o siekiamas rezultatas – techninė specifikacija ir atitinkami įrankiai). Dėl detalesnės informacijos būtų galima kreiptis į Estijos nacionalinio archyvo darbuotoją Kuldar Aas. Pirmosios dienos pabaigoje buvo aptarti DLM forumo einamieji reikalai (pvz., ar nariai neprieštarauja, kad forumo nario mokestis būtų mokamas atsižvelgiant į organizacijų finansinius metus, kurie nesutampa su kalendoriniais metais).

Airijos nacionalinio archyvo atstovas informavo ir kartu pakvietė dalyvauti kitame DLM forumo narių susitikime, kuris vyks kitų metų birželio 25–26 Dubline (Airija). Daiva Lukšaitė DLM forumo prezidentą Erik Katelaar ir kartu vykdomąjį direktorių John Leigh informavo apie galimą DLM forumo narių susitikimą kitų metų spalio 10–11 d. Vilniuje. Tokia informacija buvo perduota ir susitikimo dalyviams.

Antrąją susitikimo dieną DLM forumo narys Richard Blake pristatė pranešimą apie Moreq2010 plėtrą. Šių metų pabaigoje vertinimui bus pristatytas Moreg2010 specifikacijos modulis „Importas“. Norint teikti pastabas ar pasiūlymus, apie tai reikėtų informuoti pranešimo autorių ar DLM forumo sekretoriatą. Kroatijos valstybės archyvo atstovas Jozo Ivanovič perskaitė pranešimą apie galimą Moreq2010 taikymą (pritaikymą) atstovaujamoje šalyje. Buvo išreikšta nuomonė, kad tokios specifikacijos reikalavimus atitinkančios sistemos Kroatijoje šiuo metu nėra, ir be to pati specifikacija  (pranešėjo nuomone) orientuota į dideles, investuoti galinčias organizacijas. Tuo tarpu viešojo sektoriaus organizacijoms prireiktų investicijų, norint tenkinti specifikacijos reikalavimus. Pranešėjas atkreipė dėmesį į tai, kad aptariamos specifikacijos reikalavimus įgyvendinti nebūtų lengva.  Richard Jeffrey Cook pristatė SharePoint System naujoves ir jų santykį su Moreq2010. Portugalijos atstovas perskaitė pranešimą apie kuriamas organizacijų informacijos valdymo rekomendacijas. Buvo perskaityti kiti pranešimai, susiję su informacijos valdymu, didelės apimties duomenų valdymu.

Susitikimo metu DLM forumo dalyviams buvo suorganizuota ekskursija po Kroatijos valstybės archyvą, kur ir vyko konferencija. Ekskursijos metu buvo parodytos saugyklos, restauravimo centras, pademonstruoti vertingiausi saugomi dokumentai. 

 

Kroatijos valstybės archyvas

 

Ekskursija po archyvą 


Storiausias saugomas dokumentas

 

------

 
 
Informaciją atnaujino: ,
Informacija atnaujinta: 2012-11-19 15:55