VALSTYBĖS TARNAUTOJAS ATLIEKA ŠIAS FUNKCIJAS:
● teikia skaitytojams ir archyvo darbuotojams konsultacijas apie nacionalinio dokumentų fondo turinį ir informacijos paieškos sistemas, tvarko skaitytojų asmens bylas, kontroliuoja jų darbą su dokumentais;
● tvarko ir aprašo dokumentus, rengia informacines paieškos priemones;
● organizuoja bylų išdavimą iš saugyklų, panaudojimo fondo kūrimą;
● konsultuoja darbuotojus skyriaus kompetencijos klausimais;
● teikia informaciją apie archyve saugomus dokumentus, teikiamas paslaugas, paklausimų nagrinėjimo tvarką;
● rengia ar dalyvauja rengiant metodinius dokumentus skyriaus kompetencijos klausimais;
● vykdo kitus archyvo vadovybės ir skyriaus vedėjo pavedimus.
VALSTYBĖS TARNAUTOJAS TURI ATITIKTI ŠIUOS SPECIALIUOSIUS REIKALAVIMUS:
● turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;
● turėti 3 metų darbo valstybės archyvų sistemoje patirtį;
● būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės tarnybą ir viešąjį administravimą;
● išmanyti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, dokumentų valdymą, dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius archyvų darbą;
● išmanyti Lietuvos centrinio valstybės archyvo rašytinių dokumentų fondų sudėtį ir turinį;
● mokėti dirbti kompiuteriu programomis: MS Word, MS Excel, MS Outlook, kitomis duomenų paieškos sistemomis ir duomenų bazėmis;
● gebėti valdyti, sisteminti, apibendrinti, analizuoti informaciją ir rengti išvadas;
● sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.