Svarbiausi skyriaus veiklos tikslai yra:
• padėti rengti ir įgyvendinti archyvo politiką personalo klausimais;
• siekti, kad būtų užtikrintos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo apmokėjimo, atostogų, pensijų ir kitos socialinės garantijos;
• tvarkyti personalo dokumentus;
• rengti teisės aktų projektus personalo klausimais;
• organizuoti dokumentų valdymą archyve pagal tvarkomųjų ir organizacinių dokumentų reikalavimus;
• kontroliuoti LVAT ir archyvo vadovybės įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą.
Skyrius, siekdamas jam nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:
• rengia informaciją personalo klausimais LVAT, archyvo vadovybei, rengia ataskaitas personalo klausimais;
• dalyvauja rengiant valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus;
• teikia duomenis Valstybės tarnautojų registrui apie archyvo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
• kartu su Buhalterinės apskaitos skyriumi organizuoja vardinių pareigybių sąrašų sudarymą, teikia pasiūlymus dėl vardinių pareigybių sąrašų pakeitimo ar papildymo;
• organizuoja karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų dalyvavimą kvalifikacijos kėlimo kursuose;
• dalyvauja organizuojant valstybės tarnautojų vertinimą;
• priima ir saugo valstybės tarnautojų viešųjų ir privačių interesų deklaracijas;
• organizuoja konkursus laisvoms (naujoms) pareigoms užimti;
• rengia darbo sutartis, jas registruoja ir tvarko;
• rengia archyvo direktoriaus įsakymų projektus priėmimo, perkėlimo, atleidimo, kasmetinių bei tikslinių atostogų, tarnybinių komandiruočių, stažuočių, darbo apmokėjimo, skatinimo, nuobaudų skyrimo ir kitais klausimais;
• rengia atostogų grafiką (kartu su kitų struktūrinių padalinių vadovais);
• pildo valstybės tarnautojų (darbuotojų) Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimus, asmens korteles, tvarko reikiamą dokumentaciją;
• tvarko valstybės tarnautojų ir darbo pažymėjimų apskaitą ir organizuoja jų išdavimą ir keitimą;
• formuoja ir saugo valstybės tarnautojų (darbuotojų) asmens bylas;
• rengia pažymas ir kitus dokumentus, kurių reikia valstybės tarnautojų (darbuotojų) asmeniniams ir socialiniams klausimams spręsti;
• teikia konsultacijas teisiniais klausimais, susijusiais su archyvo vykdoma veikla;
• peržiūri gautą korespondenciją, atlieka pirminį jos tvarkymą, registruoja, atiduoda pagal paskirtį arba su archyvo vadovybės rezoliucija įteikia ją vykdytojams;
• tvarko siunčiamąją korespondenciją, užregistruoja, patikrina ar teisingai įforminta, surūšiuoja, esant reikalui, užpildo registrus, markiruoja vokus ir išsiunčia;
• rengia archyvo dokumentacijos planą ir kontroliuoja jos taikymą, formuojant bylas skyriuose;
• kontroliuoja archyvo skyriuose rengiamų dokumentų įforminimą, tvarkymą ir jų užduočių vykdymą;
• informuoja archyvo vadovybę apie dokumentų valdymo būklę archyve, teikia pasiūlymus, kaip ją tobulinti.