Svarbiausi skyriaus veiklos tikslai yra:
• saugoti Nacionalinio dokumentų fondo nuolatinio saugojimo vaizdo ir garso dokumentus bei rašytinių dokumentų atsarginio fondo kopijas - mikrofilmus, užtikrinti jų prieinamumą bei naudojimą visuomenės poreikiams;
• užtikrinti saugomų vaizdo ir garso dokumentų bei mikrofilmų fizinę būklę bei tinkamas jų saugojimo sąlygas;
• vykdyti priskirtų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių vaizdo ir garso dokumentų saugojimo ir šią sritį reglamentuojančių teisės aktų vykdymo priežiūrą.
Skyrius, siekdamas jam nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:
• saugo į archyvą priimtus vaizdo ir garso dokumentus bei mikrofilmus;
• atlieka techninius vaizdo ir garso dokumentų parengimo saugojimui, kiekio ir profilaktinio būklės patikrinimo, konservavimo, restauravimo, atrankos kopijavimui darbus;
• rūpinasi vaizdo ir garso dokumentų fizinės būklės užtikrinimu;
• kaupia informaciją apie Lietuvoje ir užsienyje esančių vaizdo ir garso dokumentų saugojimą;
• dalyvauja sudarant vaizdo ir garso dokumentų apskaitos ir paieškos kompiuterines duomenų bazes;
• kontroliuoja nustatytų valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, saugančių bei perduodančių vaizdo ir garso dokumentus archyvui, vaizdo ir garso dokumentų saugojimą;
• konsultuoja nustatytas valstybės, savivaldybių institucijas, įstaigas, įmones, saugančias ir perduodančias vaizdo ir garso dokumentus archyvui, bei kitas vaizdo ir garso dokumentus saugančias institucijas šių dokumentų saugojimo klausimais;
• priima saugojimui į Filmų registrą įtrauktinų nacionalinių filmų originalias medžiagas, tvarko jų apskaitą;
• rengia ir teikia pasiūlymus archyvo vadovybei vaizdo ir garso dokumentų saugojimo klausimais;
• dalyvauja archyvo pasitarimuose, rengia jiems medžiagą pagal skyriaus darbo profilį;
• rengia skyriaus metinį planą, teikia ataskaitas apie plano vykdymą;
• užtikrina planų realizavimą, tvarko planinių ir neplaninių užduočių vykdymo apskaitą, analizuoja darbo rezultatus;
• prireikus dalyvauja Vaizdo ir garso dokumentų ekspertų komisijos darbe, rengia teisės aktų, susijusių su vaizdo ir garso dokumentų saugojimu, projektus;
• išduoda dokumentus pagal archyvo darbuotojų užsakymus;
• rengia ir publikuoja informaciją apie archyve saugomų vaizdo ir garso dokumentų sudėtį bei saugojimo sąlygas;
• dalyvauja organizuojant ekskursijas po archyvą;
• sudaro sąlygas skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, neatliekančių viešojo administravimo funkcijų, kvalifikacijai kelti.